Týden s Rukkou: sleva 10 % na celou značku do 21.4.!

Recenze moto helmy SCHUBERTH C5 - stojí nová vyklápěčka opravdu za to?

13129

Přátelé, kamarádi,

tak jsme se dočkali a vyklápěcí moto helma SCHUBERTH C5 už u nás nějakou dobu je. Měli jsme čas si ji osahat, otestovat, vyzkoušet, rozebrat, složit zase zpátky a teď nastala ta pravá chvíle vám ji představit a zhodnotit :)

Tak dlouhé video jsme ještě asi nenatočili, ale je opravdu o čem mluvit, němečtí inženýři ji vyvíjeli dlouho a dali si záležet. Celkem to trvalo 20.000 pracovních hodin a 2.000 prototypů testovaných v laboratoři na počasí a ve větrném tunelu plus další stovky hodin testování přímo na silnici.

Výsledek si můžete prohlédnout na videu nebo ji přijďte zkusit na vlastní hlavu v naší moto prodejně v Praze nebo ve Zlíně :)

Skořepina helmy

Jedním z hlavních rozdílů nové helmy C5 oproti dosavadním modelům vyklápěček je dvojitá homologace podle nejnovějších certifikačních standardů EU, takže pro variantu jízdy v zavřené variantě i s otevřenou bradou. Je tam kvůli tomu nově speciální zámek, který nedovolí bradové části se samovolně zaklapnout ani při náročné jízdě v terénu nebo českých dálnicích :)

Další novinka je příměs carbonu ve skořepině, takže je ještě lehčí a odolnější, k tomu bradová část je vyrobená kromě plastu i ze sklolaminátu. Výsledkem je to, že ve velikosti S přilba váží krásných 1620 gramů, což zahrnuje i přípravu na komunikaci jako jsou kabely a antény.

Přilba C5 je opravdu tichá, výsledek testování na naháči je 85 Dba ve 100 km/h. Musí to dělat na naháči, protože každé plexi na motorce je jiné, dá s ním třeba i hýbat, a to potom zásadně mění aerodynamické i aeroakustické vlastnosti helmy. Pocitově je také velmi tichá, na motorkáře s C5 se musí mluvit opravdu hodně nahlas :)

Větrání

Co se týká ventilace, tak C5 přichází se skvělou novinkou. Má celkem tři větrací otvory, kdy dva jsou na bradě a jeden na čele, což znamená opravdu velký přísun vzduchu a jeho rychlou výměnu uvnitř helmy. Všechny otvory si můžete buď otevřít nebo zavřít podle potřeby.

Na bradě se nachází filtr pevných částic, který zabraňuje tomu, aby se dovnitř dostal např. hmyz. Dá se snadno vyndat a opláchnout.

Hlavní hledí, sluneční clona a Pinlock

Hlavní hledí je zase jako obvykle u moto helem SCHUBERTH optická třída 1, což znamená perfektní výhled bez jakéhokoliv zkreslení. Je velmi široké, takže budete mít dobrý přehled i o tom, co se děje periferně. Máte možnost si plexi nastavit do městské pozice, kdy je otevřené jenom na škvíru a pořád větrá. Další zajímavá vychytávka je to, že má hledí pamět poslední pozice, takže zůstává pořád stejně nastavené, i když otevřete bradovou část nebo ji zase zaklapnete.

Aby se plexi nemlžilo, tak je helma vybavená nejnovějším Pinlockem 120, který už je namontovaný, takže s ním nemáte žádné starosti navíc. Navíc se dá jeho pozice pomocí kolíčků upravit, kdyby se náhodou uvolnil a docházelo k mlžení.

Sluneční clonu je ještě snadnější používat díky novému ovládání s větším jezdcem, jde to bez problému i jednou rukou v rukavici.

Vnitřní vybavení přilby

Vnitřní polstry a materiály SCHUBERTH vyvíjel ve spolupráci se speciálním výzkumným ústavem v Německu, aby byly co nejpříjemnější a nejfunkčnější. Výsledkem jsou antibakteriální, bezešvé, rychleschnoucí výstélky, které snadno vyndáte a můžete je i vyprat v teplé vodě s jemným mýdlem. A navíc si můžete dokoupit polstry, které jsou speciálně buď na užší nebo kulatější tvar hlavy, ovšem zatím pouze ve velikostech M-XL.

Prioritou firmy SCHUBERTH je samozřejmě bezpečnost, a proto je helma C5 vybavená systémem A.R.O.S, což znamená, že se vám přilba ani v případě nehody nesesmekne z hlavy, protože ji drží záchytné pásky.

Zapínání je ráčnové v kombinaci plastu a kovu. Oproti předcházejícím helmám je posunuté více dopředu, aby netlačilo do ohryzku. Součástí ochrany je i pasivní bezpečnost, helma má samozřejmě řadu reflexních ploch, díky kterým jste na silnici lépe vidět.

Komunikace SC2

Pokud chcete za jízdy poslouchat hudbu, pokyny GPS nebo telefonovat, tak se vám bude hodit nová komunikace SC2 od korejské firmy Sena, která vychází z jejich nejnovějších technologií.  V krabičce je hlavní jednotka, ovládání a mikrofon, sluchátka, antény a kabely už jsou předpřipravené v helmě. Takže instalace je velmi jednoduchá, stačí zacvaknout do zdířek a můžete vyrazit.

Důležité je, že mluví česky, mobilní aplikace je taky v češtině. Interkom má také nově funkci mesh, takže se bez problémů spojíte s dalšími zařízeními se stejnou funkcí bez složitého párování. Komunikace SC1 se dá připojit k telefonu a GPS, takže můžete používat digitální asistenty, sdílet hudbu se spolujezdcem a potlačuje i okolní hluk.

Prodloužená 5letá záruka a výměna přilby po nehodě

SCHUBERTH poskytuje na C5, stejně jako na ostatní přilby, prodlouženou 5letou záruku, na tom je vidět, že svým výrobkům opravdu věří. Další skvělá věc je možnost koupě nové helmy po nehodě za 1/3 ceny. Podmínkou je zakoupení přilby u oficiálního prodejce jako jsme my, registrace na stránkách SCHUBERTH a policejní protokol o nehodě. Potom přijdete na prodejnu s poškozenou helmou, dokladem o registraci a občankou, my ji necháme posoudit v Německu, tam ji schválí a vy si můžete vybrat novou srovnatelnou za 1/3 pořizovací ceny.

© 2024 Geneze, spol. s r.o. | Tento eshop s radostí vytvořil: B A R R O T a rozhýbal www.cubesolutions.cz
Naše projekty: www.schuberth.cz | www.josef-seibel.cz | www.westernova-obuv.cz